Madordning i Hulahoppen

I Hulahoppen er der både en forældrearrangeret frokostordning og en forældrearrangeret frugtordning. Begge ordninger er oprettet efter dagtilbudsloven § 17.

Det betyder at institutionsbestyrelsen har vedtaget at dette tilbud er en del af Hulahoppen.

Det er ikke forældre der står for det, vi har uddannet fagpersonale der tilbereder maden og står for ordningen.

Det betyder at du som forældre ikke selv skal medbringe frugt og madpakke. Når dit barn indmeldt i Hulahoppen er der fuld forplejning i hele åbningstiden.

Ved opstart i Hulahoppen vil du få en tilmeldingsseddel til ordningen, da du som forældre skal tilmeldes til et ekstra indmeldelses modul. Herefter vil du blive opkrævet beløbet via Haderslev kommune når du modtager opkrævning for dit barns institutionsplads.

Får i som forældre økonomisk tilskud til jeres barns plads, gives der samtidig økonomisk tilskud til den forældrearrangerede frokostordning efter gældende regler. Du kan læse om økonomisk tilskud her.

Prisen er:

Frokostordning: 500 kr.

Madordning ( dækker alle mellemmåltider) : 125 kr.

Vi er med i fødevarestyrelsens  smiley-ording - se altid vores bedømmelser her          Kontrol rapport

Vi har fokus på det gode måltid som;

• styrker selvhjulpenhed
  • er fuld af smag
  • rummer forbilleder og involverer forældrene
  • som inddrager børnenes perspektiver

Ernæringsmæssige krav:

Vi udarbejder menuplaner som dækker fødevarestyrelsens anbefalinger indenfor indtag af fedt, kulhydrat, protein mm. Samt variationen af råvarer for at opnå et konkret vitamin og mineralindtag.

Bestemte krav til valg af råvarer:

Vi bestræber os på at økologiske råvarer udgør en stor del af det samlede indkøb. Det sikrer vi ved at tilrettelægge menuplanerne efter årstiderne og bage vores eget brød.

Vi prioriterer at lave al mad selv fra bunden, da vi gerne vil minimere brug af konserveringsmidler mm.

Kostpolitik

Shape Created with Sketch.